Srona główna‎ > ‎Kalendarium‎ > ‎Minione wydarzenia‎ > ‎

Wycieczka do Dziekanowic

opublikowane: 3 cze 2014, 13:09 przez Web Master   [ zaktualizowane 28 lip 2014, 10:28 ]
Dnia 30 maja 2014 roku grupa dziewcząt z Ośrodka przy ul. Mińskiej 14 wraz z p.Anią i p.Małgosią wyruszyła na wycieczkę do Dziekanowic. Celem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy oraz rezerwatu na wyspie. Wycieczka rozpoczęła się o godz.9.00. Po godzinie jazdy autobusem dotarliśmy do Dziekanowic. Naprzeciw nam wyszła pani przewodnik, która opowiedziała naszej grupie nieco o historii, zwyczajach i wykopaliskach archeologicznych. Pierwszym etapem wycieczki było zwiedzanie Muzeum. W drodze do Muzeum mieliśmy okazję podziwiać przepiękną przyrodę oraz rekonstrukcję domków ukazującą średniowieczną wieś. Następnie przeprawiliśmy się promem na wyspę. Tam zostały nam przybliżone sylwetki pierwszych władców Polski a także mieliśmy okazję zobaczyć ruiny pałacu z kaplicą, którego powstanie datuje się na ok. 966 rok. Zobaczyliśmy także makietę wyspy oraz weszliśmy na platformę widokową znajdującą się na wale obronnym. Po zwiedzeniu terenów oglądanych niegdyś oczami naszych pierwszych władców, wzięliśmy udział w „lekcji muzealnej” Zapoznaliśmy się na niej z  wybranymi przykładami średniowiecznych ozdób, których część znajduje się na ekspozycji „Ostrów Lednicki". Mieliśmy niecodzienną okazję zobaczyć, dotknąć, a nawet przymierzyć repliki średniowiecznej biżuterii.W końcowej części zajęć otrzymaliśmy ilustrację z wizerunkiem kobiety i mężczyzny średniowiecznego. Naszym zadaniem było przyporządkowanie postaciom noszonej przez nich biżuterii. Nasza młodzież bez problemu poradziła sobie z zadaniem. Po zakończonych zajęciach udaliśmy się na frytki a także skosztowaliśmy smakołyków przygotowanych przez wychowanki specjalnie na tę wycieczkę. Zaraz po posiłku, udaliśmy się spacerkiem na przystanek autobusowy. W drodze powrotnej do Poznania towarzyszyły nam dobre nastroje oraz nieposkromiona chęć dzielenia się między sobą wrażeniami. Do Poznania zawitaliśmy ok. godziny 16 00, kończąc tym samym wspaniałą wyprawę w głąb naszej historii.