Srona główna‎ > ‎Kalendarium‎ > ‎Minione wydarzenia‎ > ‎

Wycieczka do Krakowa

opublikowane: 19 gru 2016, 06:51 przez Web Master   [ zaktualizowane 19 gru 2016, 06:52 ]

W dniach od 13 do 15 grudnia br trzynaścioro wychowanków Ośrodka wyjechało na wycieczkę do Krakowa. Była to wycieczka bardzo pouczająca i ciekawa. W pierwszym dniu, w drodze do Krakowa zwiedziliśmy prawdziwe studio filmowe w Alwernii, gdzie mogliśmy poznać ciekawe tajniki produkcji filmu. Wieczorem w Krakowie wyszliśmy na długi spacer. Zwiedziliśmy Stary Rynek, Sukiennice, Barbakan, Kościół Mariacki a w nim słynny Ołtarz Wita Stwosza. W drugim dniu naszej wycieczki wybraliśmy się do Oświęcimia aby poznać miejsce okrutnej zagłady Żydów i Polaków w obozie
Auschwitz-Birkenau. Popołudniu pojechaliśmy do Łagiewnik do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia a wieczorem znów mieliśmy okazję pospacerować uliczkami Krakowa. W dniu wyjazdu, rano po śniadaniu poszliśmy na Wawel. Tam zwiedziliśmy Katedrę Wawelską oraz podziemia a w nich m.in. groby Pary Prezydenckiej Marii i Lecha Kaczyńskich, Adama Mickiewicza, Juliusza Słowackiego. W drodze powrotnej do Poznania wstąpiliśmy także do Wadowic aby zwiedzić Dom – Muzeum św. Jana Pawła II – naszego Wielkiego Rodaka.