Srona główna‎ > ‎Kalendarium‎ > ‎Minione wydarzenia‎ > ‎

Wycieczka do Torunia

opublikowane: 10 sty 2015, 12:50 przez Web Master   [ zaktualizowane 10 sty 2015, 13:00 ]
Dnia 16 grudnia 2014 r. grupa dziewcząt [ 6 osób] i grupa chłopców [ 6 osób] wraz z s. Małgorzatą
s. Agnieszką udało się na wycieczkę do Torunia. Dwa busy prowadzili nasi wspaniali kierowcy :
p. Zenon i p. Cezary. Zwiedzanie miasta założonego już w 1233 r. na prawym brzegu Wisły rozpoczęliśmy od seansu„ Renifer Kometa ‘’ w Planetarium im. Władysława Dziewulskiego. Budynek Planetarium to jeden z trzech wyremontowanych zbiorników, który od 1859 r. służył zaopatrywaniu w gaz mieszkańców miasta. Seans astronomiczny zbliżył nas bliżej do gwiazd. Trzeba było jednak „ zejść na ziemię ‘’ i posilić ciało. Udaliśmy się więc na smaczną pizzę do restauracji. Posileni zwiedzaliśmy miasto. Przeszliśmy przez Nowy i Stary Rynek. Przystanęliśmy przed pomnikiem, na którym widnieje napis : „ Mikołaj Kopernik, Toruńczyk, ruszył ziemię, zatrzymał słońce i niebo ‘’. Zatrzymaliśmy się przed domem, w którym urodził się słynny astronom. Weszliśmy do Katedry p.w. św. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty, w którym znajduje się chrzcielnica z XIII w. , przy której został ochrzczony Mikołaj Kopernik oraz gdzie znajduje się drugi co do wielkości dzwon w Polsce – Tuba Dei. Niestety, nie udało się nam go zobaczyć. Natomiast weszliśmy do gotyckiego gmachu czteroskrzydłowego, którym jest Ratusz Staromiejski i z wysokiej 42 metrowej wieży mogliśmy podziwiać piękny widok na miasto. Spacerując uliczkami mijaliśmy Dwór Artusa, Kamiennicę „ Pod Gwiazdą ‘’, zabytkowe kościoły… Stanęliśmy pod Krzywą Wieżą – XIV wieczną basztą obronną. Z uwagi na niestabilny grunt, na którym została zbudowana pochylała się przez wieki. Dziś odchylenie wieży przy 15 m wysokości wynosi ok. 1,4 m. Dużą przyjemnością była dla nas wszystkich obecność w Żywym Muzeum Piernika. Dowiedzieliśmy się jak pieczono pierniki 500 lat temu. W sposób pełen humoru mogliśmy własnoręcznie wyrabiać ciasto, formować je, a po wyjęciu z pieca zabrać jako wspaniałą pamiątkę z Torunia. Do Poznania wracaliśmy pełni wrażeń, ubogaceni w to, co udało nam się zwiedzić. Pozostały jeszcze miejsca, do których mamy nadzieję wrócić. Dziękujemy S. Dyrektor za umożliwienie nam i zorganizowanie tej wspaniałej wycieczki, wdzięczni uczestnicy.